Portal branży recykling, odpady, ochrona środowiska - gartija.pl

forum dyskusyjne

pytaj, ... odpowiadaj, ... dyskutuj , daj się poznać innym jako fachowiec w branży

Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Działy tematyczne

opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 08:26
Odsłony - 3563
GOŚĆ
Witam
Zamierzam obliczyć zaległe opłaty i nie wiem jak się do tego zabrać. Czy zużycie liczyć dokładnie z wszystkich 10000000 archiwalnych faktur (ciężko dotrzeć do wszystkich informacji) czy można np. wybiórczo wg jakiegoś ustalonego wskaźnika. Może ktoś miał już kontrolę WIOŚ w tej sprawie i wie jak oni do tego podchodzą?
Dziękuję z góry za pomoc.
Odpowiedz na tę wiadomość
Obserwuj wątek

Oferty biznesowe związane z tematem wątku dyskusji

Odpowiedzi

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 14:04:25
GOŚĆ
Należy obliczyć faktyczne zużycie, a źródłem danych powinny być dokumenty o tym świadzące. Pytanie jeszcze jedno - o jakim produkcie zużycia mówimy.
Przeszedłem pare kontroli WIOŚ i ich raczej obchodzi czy podmiot kontrolowany faktycznie się rozlicza z opłat. Ale raz zdarzyło mi się, że poproszono o faktury i gość skrzętnie liczył dane. Ale to był 1 przypadek. Wszystko zależy od kontrolującego, czy jest dociekliwy i precyzyjny.
Proszę pamiętać, że opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska stanowią formę podatku i podlegają przepisom ordynacji podatkowej. Konsekwencje niewłaściwego rozliczania mogą stanowić poważny problem.

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 14:04:39
GOŚĆ
ja na szczescie nie mialam kontroli ..odpukac :)
ale aby wyrównac zaległosci kiluletnie firmy dobrowolnie wysyłałam zaległe sprawozdania z odpadów i spalin - samochody, potrzeby spr. dla wprowadzenia ISO. Podobno jak wysle sie dobrowolnie to unikniemy kary gdyby byla kontrola albo gdyby nagle U.Marsz.sobie o nas przypomniał (inf z U.Marsz.)
Spr. z odpadów od 2002 r. na podstawie KPO i jak brakowało KPO to na podstawie faktur od firm które braly odpad do utylizacji (na fa byly wymienione ilosci, rodzaje i inf ze odpady sa utylizowane)
Spr. spaliny od 2003 r na podstawie tableli zuzycia paliwa od ksiegowej która taka ewidencje prowadziła i prowadzi na szczescie - ewidencja na podstawie faktur na firme.
Na szczescie po przeliczeniu ilosci paliwa na Mg i obowiazujacych stawek w kwartale/półroczu danego roku nie przekroczylismy umownej granicy (200zł na kwartał/400 zł półrocze) i odpady tez są w normie
Wiec powinno sie wyliczyc ilosc z fa archiwlanych... decyzja czy beda brane pod uwage wszystkie fa czy wybiórczo jest decyzja firmy..fakt jest taki ze ilosci na spr.musza odzwierciedlac ilosc z fa ....chyba nie ma jakiego ustalonego wskaźnika ..ale chyba..ale jak ktos o tym wie to chetnie poprosze o inf :)

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 15:36:33
wlo
Znowu widzę sarkazm w pytaniu... I po co?
Przepisy podatkowe wiem, ze są durne, ale po coś te 5 lat wymyślono, więc mówienie o dziesięciu milionach faktur jest po prostu niepotrzebne i mnie od razu odechciewa się odpowiadania takiemu pytającemu ;-)
Tym bardziej, ze odpowiem następująco: tak - powinieneś (powinnaś) przejrzeć te 10 mln faktur, jeśli nie macie innych ewidencji zużycia materiałów/surowców/paliw itd.

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 15:36:43
GOŚĆ
Dziękuję za odpowiedzi. Trochę mnie przeraża to przeglądanie 20 segregatorów pełnych faktur celem znalezienia tych np. na zakup farb. Do tego jeszcze dochodzi to, że nie są dostępne np. karty charakterystyki wszystkich subst. używanych w przeszłości. Myślę nad tym, aby spisać dokładnie np 3 miesiące w każdym roku, wyliczyć średnią i pomnożyć przez półrocze (6) lub kwartał (3). Myślę że nie powinno być dużego błędu w tej metodzie. Zastanawiam się tylko nad podejściem WIOS podczas ew. kontroli.

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 15:36:49
wlo
ad. posta z 2008-08-01 14:04:39:
A jakie to są kary i na jakiej podstawie nakładane?

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-01 17:49:07
GOŚĆ
Dziękuję WLO jednak za odpowiedź i za policzenie zer ;)
pozdrawiam

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-02 13:44:43
GOŚĆ
z inf które uzyskalam w U.Marszalkowskim wynikało ze jesli podasz nieprawdziwe dane lub nie zlozysz inf do marszałka do w razie kontroli są kary..klikaset złoytch (podobno) bo ta inf jest od znajomej która pracuje w urzedzie.
Jesli firma nie rozliczala sie nigdy, nie skaldala sprawozdania to gdy zapuka WIOS wówczas wzywaja do przeslania zaległch sprawozdań (od momentu dzilanosci firmy/produkcji) i moga naliczyc kary za nie zlozenie inf w obowiazujacych ramach czasowych. Natomiast jesli sam uzupełnisz braki to bedzie to zaakceptowane i wazne aby potem prowadzic regularna sprawozdawczosc. Tyle wiem z U.Marszalk.
Jesli ktos ma inna wiedze to prosze o info

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-04 09:34:30
GOŚĆ
jak jesteś w tak dużej firmie to masz przeciez jakis magazyn i tam są niezbędne dane
Po drugie rozliczasz sie nie z faktur (na przykład farby), a z faktycznie zużytych materiałów, co niekiedy może mieć spore znaczenie

ad 2008-08-04 09:34:30

Wysłany - 2008-08-04 17:09:25
wlo
Pewnie, ze zakupy to nie zużycie... Ale biorąc pod uwagę, ze dzisiaj nie robi się zapasów na 3 czy 10 lat, można przyjąć, że to co się kupuje, zużywa się w okresie rozliczeniowym. Pod koniec półrocza na pewno z zakupów zapasy przechodzą na następne półrocze, jednak przy stałej produkcji bilansuje się to prezy rozliczaniu następnego okresu. W przypadku kiedy firma nie prowadzi "magazynu" rozliczanie z faktur jest najsensowniejsze.
Rzeczywiście czasem powoduje to "paradoksy", że "zużycie" węgla jest w drugim półroczu np. tylko, bo zakupy robiono latem na cały sezon grzewczy. Ale nie przesadzajmy, bo zawsze przy szacunowej ocenie zużycia zapasów węgla, nadgorliwy inspektor może zarzucić próbę zaniżenia opłaty. Wystarczy wieć w piśmie przewodnim do przesyłąnych wykazów zaznaczyć w jaki sposów się firma rozlicza ze "zużycia" paliw i innych materiałów.
Zajmuję się tym od lat i nie spotkałem się nigdy z jakimikolwiek zarzutami ze strony urzędów. Natomiast korespondencja i współpraca z urzędem nic nie kosztuje, przynosi tylko korzyści ;-)

Re: opłaty 5 lat wstecz

Wysłany - 2008-08-04 17:11:17
GOŚĆ
No niestety nie ma danych z magazynu. Firma nie prowadziła rejestru zużycia. Przyjmując zakup=zużycie jest jedyną met. obliczenia zaległych opłat (tak myślę) co do których nie będzie się można doczepić.
ps. dziękuję za wypowiedzi :)

W tym miejscu mogą być prezentowane oferty biznesowe związane z tematek wątku dyskusji

Ilość rekordów 1 do 10 z 10

UWAGA!!! - zanim wypełnisz formularz przeczytaj uważnie

info

REGULAMIN

Nazwy pól wymaganych zostały pogrubione

Autor -
(identyfikator do 12 znaków)

Jeśli chcesz by inni użytkownicy serwisu mogli się z Toba skontaktować - zarejestruj się

Temat(do 60 znaków)
Treść (do 1500 znaków)
nie może zawierać danych kontaktowych, email, www, ofert biznesowych
Kod z obrazka wpisz w poniższe pole

Twój wpis zostanie opublikowany po akceptacji treści przez administratora

Jedynie wpisy użytkowników zarejestrowanych publikowane są na forum bez koniecznej akceptacji administratora. Nie zwalnia to jednak z koniecznosci stosowania się do zasad korzystania z forum. W przypadku łamania zasad użytkownik mimo rejestracji może utracić prawo do publikacji wypowiedzi bez akceptacji administratora

=>Bezpłatna rejestracja

ODPADY, RECYKLING - Wszelkie prawa zastrze�one
 
 
 
 
 
 
 
EKO Partnerzy