Portal branży recykling, odpady, ochrona środowiska - gartija.pl

forum dyskusyjne

pytaj, ... odpowiadaj, ... dyskutuj , daj się poznać innym jako fachowiec w branży

Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Działy tematyczne

pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-04-18 11:04
Odsłony - 6486
GOŚĆ
Witam,

Chcemy rozszerzyć usługi o remonty. Jesteśmy w tracie załatwiania formalności przygotowujących firmę do usuwania azbestu. Kierowca ma ADR, pracownicy zostali przeszkoleni, posiadamy również program zatwierdzający gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi. Pozostała kwestia pozwoleń...

Firma położona jest na terenie miasta na prawach powiatu. Chcielibyśmy uzyskać pozwolenie na usuwanie azbestu z terenu całego województwa. I teraz tak:

Występuję do miasta z wnioskiem o wydanie decyzji na wytwarzanie i transport odpadów zawierających azbest (tu gdzie jest siedziba firmy) i oddzielnie do każdego powiatu zgodnie z miejscem wytworzenia???

Z góry dzięki, pozdrawiam,
Piotrek
Odpowiedz na tę wiadomość
Obserwuj wątek

Oferty biznesowe związane z tematem wątku dyskusji

Odpowiedzi

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-04-19 14:48:10
GOŚĆ
Trochę jesteś do tyłu. Wzakresie usuwania azbestu dec. zatw. programy gosp. odpadami niebezp. od starostów - nie ma ich od końca 2010 bodajże. Od 23.01.2013 nie ma też ich odpowiedników od marszałka. Na dzień dzisiejszy w zakresie odpadów nie podlegacie pod żadne zezwolenie, musicie tylko prowadzic ewidencję i corocznie składać sprawozdanie do marszałka do 15 marca.

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-04-21 19:23:16
GOŚĆ
Dzięki! a decyzji na transport też nie potrzebuje? bo urzędnik twierdzi że jedyne czego potrzebuję to decyzja na transport odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-04-23 09:00:36
GOŚĆ
Tak. Zezwolenie na transport odpadów od starosty. Takie zezwolenie jest na transport na terenie całego kraju.

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-05-03 13:33:04
GOŚĆ
Witam,
planuję założenie firmy która między innymi będzie zajmować się rozbieraniem dachów z pokryciem eternitowym. Na podstawie poprzednich postów rozumiem, że jedyne co potrzebuję aby rozpocząć taką działalność to odpowiednie szkolenia z zakresu BHP i wystarczy prowadzić ewidencję i składać sprawozdania do marszałka, czy też potrzebne jest coś jeszcze?
Pozdrawiam Michał

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-08-23 16:39:45
GOŚĆ
troche w błąd wprowadzasz, dalej istnieje konieczność uzyskania zezwolenia na wytwarzanie odpadów jeśli wytwarza się powyżej 1 tony materiałów niebezpiecznych w ciągu roku.

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-08-23 22:58:53
K2
Proszę Państwa, przecież obecnie pozwolenia są wymagane, ale wyłącznie do wytwarzania odpadów podczas eksploatacji instalacji. Według mnie działalność polegająca na demontazu azbestu z poszyć dachowych nie jest eksploatacją instalacji.

Trochę zamieszali teraz z tą nową ustawą o odpadach, moze się mylę, sam już nie wiem.

Re: pozwolenia z zakresu usuwania azbestu

Wysłany - 2013-08-26 11:16:17
GOŚĆ
Jestem podobnego zdania co K2.
Według mnie w takim przypadku będzie potrzebne odpowiednie szkolenie BHP zarówno pracodawcy jak i pracowników oraz pozwolenie na transport odpadów niebezpiecznych jeżeli ma zamiar je sam transportować ( z tym wiąże się również obowiązek posiadania ADR przez kierowcę).
Zgodnie z nowelizacją ustawy POŚ (wskutek nowej usttawy o odpadach) obowiązek posiadania pozwolenia na wytwarzanie odpadów dotyczy tylko prowadzących instalację (i to w przypadku wytworzenia powyżej 1 Mg odpadów niebezpiecznych i/lub 5000 Mg odpadów inne niż niebezpieczne).

Dodatkowo jesli chodzi o usuwanie azbestu, ciąży kilka dadatkaowych obowiązków na właścicielu nieruchomości, z której to azbest ma być usunięty. Musi on m.in.powiadomić odpowiedni urząd (starostę lub prezydenta miasta na prawach powiatu) o rozpoczęciu robót polegających na usuwaniu azbestu.

ALE UWAGA!
Starosta może wnieść, w drodze decyzji, sprzeciw do zgłoszenia, i również w drodze decyzji, nałożyć obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonych robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia. Taka sytuacja ma miejsce, jeżeli realizacja robót mogła by spowodować m.in. : naruszenie ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia, pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków itp.

W tym miejscu mogą być prezentowane oferty biznesowe związane z tematek wątku dyskusji

Ilość rekordów 1 do 7 z 7

UWAGA!!! - zanim wypełnisz formularz przeczytaj uważnie

info

REGULAMIN

Nazwy pól wymaganych zostały pogrubione

Autor -
(identyfikator do 12 znaków)

Jeśli chcesz by inni użytkownicy serwisu mogli się z Toba skontaktować - zarejestruj się

Temat(do 60 znaków)
Treść (do 1500 znaków)
nie może zawierać danych kontaktowych, email, www, ofert biznesowych
Kod z obrazka wpisz w poniższe pole

Twój wpis zostanie opublikowany po akceptacji treści przez administratora

Jedynie wpisy użytkowników zarejestrowanych publikowane są na forum bez koniecznej akceptacji administratora. Nie zwalnia to jednak z koniecznosci stosowania się do zasad korzystania z forum. W przypadku łamania zasad użytkownik mimo rejestracji może utracić prawo do publikacji wypowiedzi bez akceptacji administratora

=>Bezpłatna rejestracja

ODPADY, RECYKLING - Wszelkie prawa zastrze�one
 
 
 
 
 
 
 
EKO Partnerzy